Szkoła Podstawowa im. Szarych Szeregów

W CZYŻEWIE

Kl. IIa

Klasa IIa, Edukacja wczesnoszkolna, Nowacka Beata, emaileduc@onet.pl

Wszystkie zadania na przyszły tydzień są dla chętnych. Jeżeli je wykonacie, prześlijcie zdjęcia.

22.06.2020

Dzisiaj zapraszam was do Krainy Geometrii. Zacznij od przygotowania kartek, ołówka, linijki i nożyczek. Wysłuchaj krótkiego opowiadania o Punkcie: https://voca.ro/1wiaX8zxwr9

i zrób na całej kartce około 30 punktów. Około, to znaczy, że może być trochę mniej lub trochę więcej. Teraz wykorzystaj punkty do rysowania czworokątów. Pamiętasz, że figury geometryczne mają nie tylko obwód ale również pole? Pokoloruj pola swoich czworokątów, każde innym kolorem.                                                                                                    Wysłuchaj kolejnego fragmentu opowiadania: https://voca.ro/d4LAFItLeLp i wyobraź sobie, jak wygląda miasto trójkątów i miasto czworokątów. Czy wiesz, jak nożyczki robią z czworokąta trójkątne skrzydła? Weź prostokątną kartkę i złóż ją tak, by powstały dwa trójkąty, potem przetnij je po linii. Każdy z powstałych trójkątów złóż ponownie, by powstały dwa trójkąty. Przetnij i rób tak do czasu, aż uzyskasz 16 trójkątów. Masz gotową układankę!  Pobaw się nią i spróbuj coś ułożyć. Na koniec sprawdź, czy potrafisz ułożyć prostokąt z elementów układanki.                                                                                                     Przygotuj sobie kartę badacza , z tabelką w której będziesz oznaczał kształty i wyjdź na dwór. Rozejrzyj się wokoło, jeśli zauważysz określone kształty, zaznaczaj kreską w tabelce. Na koniec podsumuj i sprawdź, ile zauważyłeś figur z każdego rodzaju. Których było najwięcej, a których najmniej.                                                                                                                    Zajęcia kończymy zabawą sportową. Możesz narysować wierzchołki czworokąta albo coś ustawić. Zrób rozgrzewkę a potem biegnij po obwodzie czworokąta tak szybko jak potrafisz. A może ktoś zmierzy Ci czas i pobijesz własny rekord?

 

23.06.2020

Dzisiaj proponuję Wam wesoły dzień pełen muzyki i tańca. Może wymyślisz, jak nazwać taki dzień? Na początek zapraszam Cię do tańca. Kiedy już rozgrzejesz mięśnie, to posłuchaj dźwięków i zgadnij, jaki to instrument.

Po rozgrzewce słuchowej możesz wybrać i zrobić jedno z dwóch zadań.

1.     Wymyśl prosty taniec do fragmentu piosenki króla Juliana ,,Wyginam śmiało ciało”i zakoduj w taki sposób, by inne dzieci mogły go zatańczyć w sposób, jaki wymyśliłeś.

https://youtu.be/4qYtmcvmRzg

 

2.     Wybierz instrument, który Ci się podoba i poszukaj informacji na jego temat. Możesz zrobić kartę pracy o wybranym instrumencie.

https://youtu.be/QazLc_9fNIQ

 

Na zakończenie muzycznego dnia proponuję zabawę rytmiczną przy muzyce.

     https://youtu.be/aXZWgOf2lSA

 

 

24.06.2020

Od kilku miesięcy jesteście zdalnymi uczniami. Wiecie, jak wygląda taka szkoła. Chciałabym Was zapytać, jak Waszym zdaniem powinna być zorganizowana szkoła? Jak powinna wyglądać? Przed rozpoczęciem pracy usiądź wygodnie, zamknij oczy i pomyśl o naszej klasie, o wszystkich koleżankach i kolegach, a potem wyobraź sobie, że wszyscy bierzemy udział w bardzo ciekawych zajęciach. Co jest nam potrzebne, żeby się udały? Co robią dzieci? Jak wygląda nasza sala? A może te zajęcia nie są w sali? Pomyśl, jak Ty chciałbyś/ chciałabyś się uczyć. Narysuj i napisz. Niech to będą wskazówki dla mnie.

25.06.2020

Kochani, już wkrótce wakacje. Pewnie niektórzy z Was mają wakacyjne plany, a niektórzy jeszcze nie. Chciałabym, abyście wyobrazili sobie dzisiaj idealne wakacje. Co chcielibyście wtedy robić? Czym byście się zajmowali? W jakim miejscu chcielibyście spędzać wakacje? Napiszcie i narysujcie plan takich wakacji marzeń.

Druga część zadania na dzisiaj wiąże się z wakacyjnymi planami. Wyobraźcie sobie, że dostaliście 100 złotych na wakacyjne przyjemności. Zaplanujcie, w jaki sposób je wydacie. Dowiedzcie się, ile kosztują wybrane przez Was przyjemności: wstęp do aquaparku, bilet do kina czy wesołego miasteczka, lody, wata cukrowa czy inne. Wykonajcie obliczenia i sprawdźcie, czy wystarczy Wam pieniędzy na zaplanowane przyjemności!

IIa, język angielski, Irena Szałkiewicz-Catalano, irena.catalano@onet.eu
Zadania z języka angielskiego 22 - 25.06
Temat: Sports.
1. Proszę zapisać w zeszycie nowe słowa:
   dance - tańczyć 
   swim - pływać 
   run - biegać
   ride  bike - jeździć rowerem
   do gymnastics - uprawiać gimnastykę 
   roller skate - jeździć na wrotkach
   play football - grać w piłkę 
   play basketball - grać w koszykówkę
2. Posłuchaj i poćwicz nowe słówka- ćw. 1 str. 66 podręcznik.
3. Zrób w zeszycie ćwiczeń ćw. 1 str. 65
4. Czasownik can- proszę obejrzeć https://youtu.be/3vqODo_6hrs
5. Zrób w zeszycie ćw. 1 str. 67 podręcznik. Napisz w zeszycie zdania z can/can't  eg. 1. I can run
6. Proszę posłuchać historyjki- podręcznik str. 68 Spróbować przeczytać i przetłumaczyć.
7. Zrób w zeszycie ćwiczeń ćwiczenia na str. 66, 67, 68, 69.
Dla chętnych - zadania dodatkowe. Zeszyt ćwiczeń - ćw. 1, 2 str.71 i ćw. 1,2 str. 72
Zdrowych i słonecznych wakacji!

Religia

https://view.genial.ly/5eea75ef4826770d847e2ea1/presentation-kl-ii-54-bog-zaprasza-mnie-do-nieba

https://view.genial.ly/5eeb12b3b4bde70d10f149fa/game-kl-ii-56-kazdy-moze-byc-dobry-jak-sw-mikolaj